London baby London

I love London hehe :D Fast inte riktigt allt, men nästan. O fyra dagar räckte gott o väl för nu :P

Så toooo the resedagbok eller nånting. Turista i London ska göras helhjärtat vill jag bara säga :)

Första dan(lördag) började med att hela familjen klev upp galet tidigt o åkte till Arlanda. Jag älskar att kliva upp sådär tidigt på morronen o flyga, så mysigt! När vi kom fram så va det lämna in väskorna o sen hoppade vi på tuben till Picadilly Circus. Hade ju förövrigt valt bästa helgen att åka på då de gjorde om på nästan alla tunnelbanelinjer hehe... Kolla lite där o sen letade vi upp ett matställe o åkte sen till hotellet för att checka in, hunnit shoppa lite på vägen då också! Efter incheckningen begav vi oss till Big Ben o House of Parliament o fota o kolla ;)

Dag två(söndag) blev det att åka buss,åka London Eye (najsie najs!) kolla Buckingham Palace, kolla lite affärer på Oxford street och sen på eftermiddan/kvällen så va det West Ham-Arsenal match (Premier League) Slutade 2-2 o matchen i sig va bra ändå, men seriöst jag höll på o lacka på West Hams fans, de förstörde nästan hela alltihopa med sitt osportliga beteende :(

Dag 3(måndag) Ultimata shoppingdagen på Oxford Street typ hehe. Men först Madame Tussaude´s. Chillade me Will smith, Orlando Bloom o Arnold bl.a ;P I slutet av dagen hade jag massa foton me mina nya homies o massa nya kläder från Primark(!) o ny shoes o other stuffs också :)

Sista dagen (tisdag) försökte vi hinna med så mycket av det vi inte hunnit med hittills, promenera över Tower Bridge, såg London Towers (heter det så?) utifrån, kolla på St Pauls katedral, jag har dock fått nog av att gå o kolla i kyrkor o även om den e gigantiskt så hoppade jag det o sen blev det ett litet avslut med shopping längs Oxford Street igen (okej Trafalgar kom efter det men, men). Va så kul för när jag o mami kom ut ur en affär så kommer en kvinna  fram o frågar om jag tillhör nån modellagentur o om jag vill bli modell, jag blir så förvirrad/förvånad så jag får väl fram ett eeehm o då börjar hon fråga mig om jag skulle va intresserad av att gå på casting o om jag bodde i London eller i närheten av London o när jag svarar att det gör jag ju inte, då va det ungefär okej hejdå ha en bra dag o en lättad Johanna haha :P

När vi kom till flygplatsen blev det ännu mer shopping. Jag e bra på det där alltså. Sen va det dumma planet försenat o nu har jag lyckats vända på dygnet lite till. Helt fantastiskt!



Bilder coming soon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0