Dag 09 - Min tro

Har varit lite dålig på den här, men nu kör jag igen

Jag skulle inte kalla mig själv speciellt religiös. Jag är döpt och konfirmerad, men skulle aldrig kunna säga att jag är troende, skulle iförsig inte kunna säga att jag är ateist heller. Jag är något därimellan, troende i krissituationer typ, som jag brukar säga. När jag väl känner att jag nog skulle behöva lite hjälp från ovan, jaa då är jag helt säker på att Gud sitter däruppe o lyssnar. Var han e annars vet jag inte. Gällande livet efter döden så kan jag inte säga att jag tror på att det finns till 100 % men jag ÖNSKAR att det finns till 100% För tanken på att man dör o sen är man bara död skrämmer mig. Jag hoppas verkligen att man kommer till ett "paradis" efter döden.

Att hoppet är det sista som lämnar en människa är något jag tror stenhårt på. På tal om tro alltså. Utan hopp skulle vi människor inte vara någonting, vi skulle inte ens kunna röra oss framåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0