klumpigt

När jag från början skulle skriva en årsresume så satt jag o kolla igenom gamla blogginlägg o insåg att en fin liten lista om de klumpigaste/klantigaste grejerna jag gjort kanske skulle vara på sin plats. Så här kommer de ut rankning eller nånting, men ni kan ju få ranka dem efteråt eller nåt... haha

1. Min senaste vurpa skedde faktiskt på nyårsafton. Två sekunder innan de öppnar hos Ladan så halkar jag till o landar på mage i trappan. Skillat eller vad...

2. I början av året(2009) var jag hemma hos Paulina med henne o Fessy. Jag o Paulina skulle iväg till Mattias tror jag det va. Jag ska gå på toa innan vi sticker o lägger mobilen i "fel" ficka. Första som händer när jag kommer in i badrummet e *plopp* mobilen ligger i toan.

3. I tvåan hade vi alltid idrott på morronen. Hade knappt sovit nåt på hela natten o va skittrött. Ska hoppa över en plint...Jag springer rakt in i den...

4. En varm sommardag så skulle jag stänga ytterdörren. Dessvärre glömmer jag foten utanför o hela hälen skrapas upp. Kul kul. Sen hur man glömmer utanför det kan jag tyvärr inte förklara kan bara säga att jag va 100% nykter vid händelsen.

5. En annan varm sommardag. Jag, Awet, Emil o ett gäng av Emils kompisar sticker till MP. Vi kirrar ett bord
o när jag efter att ha dansat ett tag kommer tillbaka o sätter mig så e det nån som sitter på andra sidan bordet som säger nåt o jag lutar mig närmare för att höra vad. Ser ljuset på bordet men håller inte riktigt koll på hur nära jag faktiskt e o det slutar med ett brännmärke på kinden o brända toppar.

6. Kanske inte e klantigt/klumpigt utan bara jävligt osmart, men iaf hahaha. Samma kväll så dansar jag ett tag med en kille (han va ganska snygg har jag för mig haha, inte för att det hade me saken att göra :P) o han frågar om jag vill komma på efterfest hos honom. Jag frågar om jag får ta me mig mina kompisar o jag gissar på att han då tror att jag menar ett par tjejer. Han följer me mig till bordet där mina kompisar sitter o jag kan ju säga att han va borta i ljusets hastighet då han möts av typ 10 killar istället för nåra tjejer... HAhaha

7. När Anna o hennes kompis Cecilia hade 18-årsfest i början av mars så hade jag, Vera, Fessy o Paulina galet bråttom till bussen. Det va fortfarande is o snö utan o när vi kommer fram till en stor isfläck går alla andra runt den. Jag som har högklackat på mig o inte e van vid det tänker att faan jag tar det försiktigt över här måse ju tjäna in tid. Slutar med att jag kör världens vurpa o kommer sen fram till Annas fest täckt av skrapsår o blåmärken på knäna!

8. Den här tar nog hem året pris för värsta grejen. Iaf om man frågar alla andra. Vi va på Collage för att fira Fessy. Lyckats ta oss in på Vipen o alltihopa. Jag, Fessy, Paulina o Angelica går till toan o när vi senare ska gå in så ska jag kliva över ett band för att komma in. Men återigen e det jag o de här jävla högklackade dojorna. Jag lyfter inte foten tillräckligt högt o helt plötsligt ligger jag med bena i vädret, helt i chocktillstånd. Jag o höga klackar alltså...


 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0