the motto

Dream as if you will live forever. Live as if you wont get tomorrow. Brukar vara mitt motto. Drömbiten, den följer jag definitivt. Men den andra delen, att ta vara på dagen, det känner jag inte riktigt att jag gör. Jag vill ta chansningar, det gör jag väl iförsig ibland, men de riktigt stora, de avstår jag från. Som jag vet exempelvis mitt absoluta drömjobb, har vetat ganska många år nu. Något jag verkligen skulle kunna jobba som i resten av mitt liv. Blir så taggad då jag läser på skolors hemsidor om programmet jag behöver gå för att få den rätta utbildningen för jobbet.
 
Men som sagt jag vågar inte göra den  chansningen. Tänk om jag inte får något jobb efteråt. Tänk om jag inte är rätt person för det yrket, även fast jag har så stort intresse för det. Tänk om det visar sig att ha det yrket i Stockholm är det tråkigaste stället att vara på. Det är ändå här jag vill bo i slutändan.
 
Stuck on stupid, blir bara dum av att tänka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0